MarknadsföringSociala medier

Marknadsföring genom livesändning

Det blir allt vanligare med marknadsföring genom livesändning. Live är en bra metod för att sända realtidsvideo på Facebook med kameran i datorn eller en mobil enhet. Betrakta det som ett tillfälle att ta med kunderna bakom kulisserna.
 

Fem idéer för att sända live:

  • Ordna en frågestund.

  • Sänd live med någon i målgruppen och intervjua hen.

  • Visa upp och berätta om dina produkter eller tjänster.

  • Lär målgruppen att göra något.

  • Skapa en liveserie.
     

Tips för din livesändning:

  • Sänd live med Wi-Fi istället för mobildata för en mer störningsfri video.

  • För stabilare bild kan du använda ett stativ eller luta telefonen mot en vägg eller bok.

  • Interagera med målgruppen och svara på kommentarer under sändningen.

  • Få fler tittare genom att göra ett inlägg om evenemanget i förväg. Du kan skapa ett evenemanginslägg på Facebook eller en händelse med nedräkningsdekalen på Instagram.

  • När din livesändning är slut kan du spara inlägget eller publicera videon för att behålla den.

SKRIBENT

Jag driver eget företag och är ordförande i Företagarna Kalmar. För tillfället arbetar jag även som försäljningschef och kundansvarig på ConnectMedia AB.

Vi är en fullservicebyrå som erbjuder en helhetslösning inom marknadsföring. Tillsammans med våra strateger, kan vi skapa en heltäckande marknadsstrategi åt ditt företag. Idag hjälper vi kunderna med allt från logotyper, reklamkampanjer till webbplatser och filmer. Vi strävar alltid efter bästa resultat och nöjda kunder. 

Läs fler inlägg om ekonomi

Forumet kan du som medlem ställa frågor, kommentera och diskutera företagande med andra medlemmar. Forumet är en digital plattform där medlemmar kan lära sig av varandra och dela med sig av erfarenheter.

Besök Forumet – klicka här!

Dela detta inlägg: